شیائومی (xiaomi) چرا و چگونه ؟


شیائومی پیشرو در تکنولوژی ارزان متعلق به بخش خصوصی الکترونیک چین که مقر آن در پکن قرار دارد ، این شرکت در سال 2015 جز 5 شرکت بزرگ سازنده گوشی بود که با طراحی متفاوت و طیف وسیع کالا ها از گوشی های هوشمند ، برنامه های تلفن همراه ، لپ تاپ و لوازم الکترونیک مصرفی توانست موفقیت های خوبی بدست آورد.

اولین گوشی هوشمند ساخت کمپانی شیائومی در سال 2011 روانه بازار شد که در کشور چین سهم بازار بدست آورد و به سرعت موفق شد.

شیائومی در کشور چین در پی گسترش کالاهای خود شروع به تولید لوازم الکترونیک مصرفی ، از جمله خانه های هوشمند ( اینترنت اشیا ) و طراحی محصولات تحت اکوسیستم شیائومی کرد.

بنیانگذار و مدیر عامل شیائومی لی ژوئن ، بیست و سومین ثروتمند چین بر اساس فوریس است که توانست فروش گوشی های هوشمند شیائومی را به 60 میلیون دستگاه در سال 2014 برساند.

کارکنان شیائومی بیش از 8000 نفر در کشور اصلی چین ، بنگلادش ، هند ، مالزی و سنگاپور هستند که به سرعت در حال گسترش هستند و شیائومی برنامه دارد بطور جدی در اندونزی ، فیلیپین ، آفریقای جنوبی و برزیل حضور داشته باشد.

با توجه به IDC در اکتبر 2014 شیائومی به عنوان سومین سازنده گوشی هوشمند در جهان در کنار اپل و سامسونگ قرار گرفت و شرکتهایی مثل لنوو و ال جی را پشت سر گذاشت. در بازار کشور چین هم شیائومی به عنوان بزرگترین تولید کننده گوشی هوشمند از سامسونگ پیشی گرفت و سهم بزرگتری از بازار را در تولید گوشی های هوشمند به خود اختصاص داد.

شیائومی بر اساس تکنولوژی شکل گرفت و با سرمایه 1.1 میلیارد دلار وارد بازار شد و سرمایه خود را به 46 میلیارد دلار افزایش داد.

شیائومی با ایده گوشی های الکترو خورشیدی وارد بازار بنگلادش و در ژوئیه 2014 در رقابت با کمپانی MICROMAX هند از طریق flipkart.com در رقابتی تنگاتنگ به موفقیت دست یافت و بزرگترین سهم بازار را از آن خود کرد.


mihamrah.com


منبع : اسدی وب | Asadiweb |شیائومی (xiaomi) چرا و چگونه ؟
برچسب ها : شیائومی ,گوشی ,بازار ,هوشمند ,کشور ,تولید ,گوشی هوشمند ,میلیارد دلار ,وارد بازار ,بدست آورد ,الکترونیک مصرفی ,لوازم الکترونیک مصرفی